Deklaracja Dostępności
I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://1lozdwola.bip.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: 06 września 2019.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 04 lutego 2020.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Na stronie szkoły znajdują się odnośniki do stron zewnętrznych, które nie są w pełni dostępne cyfrowo.
- W sprawozdaniach finansowych znajdują się pliki niedostępne cyfrowo. W ten sposób są generowane przy pomocy oprogramowania, którym dysponuje placówka.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji: 05 lutego 2021.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 29 marca 2024.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia raport z przeprowadzonej samooceny.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Tomasz Siemienkowicz
- e-mail - t.siemienkowicz@lo1zdwola.dlaedu.pl,
- telefon - 43 823 42 74.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do dyrektora naszej placówki:
- Tomasz Siemienkowicz – Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli,
- adres: ul. Jarosława Dąbrowskiego 6, 98-220 Zduńska Wola,
- e-mail: t.siemienkowicz@lo1zdwola.dlaedu.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli mieści się w budynku przy ul. Jarosława Dąbrowskiego 6.
Główne wejście do budynku szkoły znajduje się od ul. Żeromskiego.
Parking dla samochodów znajduje się przed wejściem głównym i na dziedzińcu szkoły.
Szkoła posiada trzy piętra i dwie klatki schodowe.
Na parterze budynku w holu wejściowym znajduje się tablica informacyjna z oznakowaniem poszczególnych pomieszczeń szkolnych oraz tablica dotycząca drogi ewakuacyjnej.
Budynek częściowo dostosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Do szkoły wchodzi się schodami (7 stopni), drzwi znajdują się po lewej stronie i prowadzą do przedsionka. W przedsionku po lewej stronie na wysokości 150 cm. znajduje się dzwonek (można zadzwonić i w ten sposób przywołać pracownika obsługi, który pomoże w dalszym poruszaniu się po terenie szkoły).
Na parterze szkoły znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Od strony dziedzińca szkoły znajduje się wyznaczone jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Obok miejsca parkingowego na zewnątrz znajduje się dźwig do przemieszczania osób z niepełnosprawnościami, którym można wjechać do budynku szkoły na parter, I i II piętro.
Wejście na teren szkoły osoby z psem asystującym jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania. Warunkiem wejścia do szkoły osoby z psem asystującym jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wymaganych aktualnych szczepieniach weterynaryjnych. Możliwość wejścia do szkoły z psem asystującym nie zwalnia osoby z niepełnosprawnościami z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.